30/04/2015

"Karid ja kõrgused" Karlova teatris

29. aprill 2015 Karlova teatris

Pilt pärit Karlova teatri kodulehelt

Lavastaja: Margus Kasterpalu
Laval olid:
Andres Dvinjaninov
Ann Kuut
Hannes Kaljujärv
Indrek Kalda
Jüri Lumiste
Toomas Lunge


Seekordne teatrikülastus on jälle minu jaoks midagi uut. Nimelt oli töö juures pakkumine, et saab teatrisse minna ja täiesti tasuta. Ega ma kaua ei mõelnud, nimi kirja ja asi korras. Teadsin ainult seda, et tegemist Kaunimate Aastate Vennaskonnaga ja see tõotas paljulubav. Mõned päevad enne etendust otsustasin siiski teatri kodulehelt uurida, et mis etendusega täpsemalt tegemist on. Kodulehel olev klipp minu jaoks väga paljulubav polnud. Seal tundus, et on liiga palju rääkimist, mina aga eeldasin et tuleb ainult üks kontsert. Siiski emotsioon, millega saalist lahkusin, oli hoopis midagi sellist, mida ma oodata poleks osanud.
Esiteks see saal ja kogu teatrimaja ise oli äärmiselt hubane. Kuna tegemist on vana palvemajaga, sisi oli õhkkond väga soe ja võib isegi öelda, et kodune. Mind ei häirinud ka need puupingid absoluutselt, kus istuma pidi. Jälle teistsugune elamus ja vaheldus tänapäevastele nö kommertsteatritele. Vist umbes esimese minuti, kui näitlejad lavale tulid, mõtlesin ma küll ,et mida Te räägite, hakake laulma, kuid edasi läkk jutt nii ilmekaks ja huvitavaks, et laulu mõte läks üldse meelest ära. Siiski mõned laulud vahepaladeks olid, kuid mina oleksin need kas üldse ära jätnud või siis teinud ikka korraliku laulu. Hetkel oli tegemist selliste pool jutustavate lauludega. Samas on meestel võimsad lauluhääled ja seda oleks seal väikses saalis olnud väga hea ära kasutada.
Etendus ise rääkis Edgar Valteri elust. Tegemist oligi kumamrdusega Edgar Valterile. Teatri kodulehelt leiab järgmise tutvustuse etenduse kohta:
Sel sügisel oleks Edgar Valter saanud 85-aastaseks. Pole ilmselt kedagi, kes ei teaks Sipsikut, pokusid, naksitralle, pintselsabasid, Aatomikku, jahikoer Ramsest, Agu Sihvkat, Kunksmoori, Arabellat, lohe Justust ja printsess Miniminnit, Krõlli, hagitaks Nublut, Iika-nimelist nõiaplikat, kummitus Kummit ja paljusid teisi raamatutegelasi, kellele tema on andnud nende praeguseks ainumõeldava kuju. Lisaks tunneme Valteri käekirja huumorikogumike, täiskasvanute ilukirjanduse ja aimekirjanduse illustratsioonidest, karikatuuridest, maalidest, tema kirjutatud lasteraamatutest... Edgar Valteri illustratsioonid on enamat lugusid kaunistavadest pildijadadest, pintsli- ja pliiatsijoontega on ta andnud Eesti lastekirjanduse kangelastele ilmed ja loomuse, kuid milline inimene oli autor ise? Mõne viite leiame, lehitsedes tema elulooraamatut "Karid ja kõrgused" (autor Külli Leppik).
Kaunimate Aastate Vennaskond ja Margus Kasterpalu teevad Meistrile muusikalise kummarduse, õnnistades sisse Emajõe Suveteatri talvekodu kammerlikult õdusa teatrimaja nimega Karlova Teater.
Mulle meeldis eriti see, et nii Andres Dvinjaninov, Jüri Lumiste kui ka Hannes Kaljujärv mängisid Edgar Valterit ja igaüks rääkis erinevas võtmes. Samas need karakterid olid näitlejatele nii omased kuid samas üksteisele nii vastandlikud, et see tegi asja väga nauditavaks. Igaüks sai teha täpselt seda, mis tal hästi välja tuleb. Näiteks Kaljujärve tants, kui ta ühte maali mõtet lahti tantsis. Lisaks mängisid näitlejad ka mõningaid kõrvalrolle (nt Edgar Valteri abikaasad, kunstiostjad jne). Kohati oli vägagi naljakas kuidas Dvinjaninov peenikest naise häält tegi. Lisanüansse andsid etendusele Indrek Kalda, Toomas Lunge ja Ann Kuut, kes küsisid vahele küsimusi või tegid heliefekte. See võib raskesti mõistetav olla, kuid ma ei suuda seda paremini kirja panna. Kõige parem on, kui seda ise oma silmaga näha ja kõrvaga kuulda. Seekord ei oska ma isegi lavakujunduse kallal norida. Laval olid mõned toolid, laud ja mõned kunstitarbed. Samas polnud sinna rohkem midagi vajagi, sest mehed suutsid oma esinemisega kogu väikese lava ja saalis endaga täita. Ma pean siiralt ütlema, et see oli midagi, mis erineb täielikult sellisest teatrist, mida ma tavaliselt vaatamas käin, kuid ma jäin 100% rahule. Kõikidele neile, kellele Kaunimate Aastate Vennaskonna kontserdid on meeldinud, soovitan samuti, sest mehed on jätkuvalt tasemel. Ma isegi täitsa mõistan, miks nad naistemagnetid on :) Ja pole üldse välistatud, et ma seda uuesti vaatama lähen. Sest emotsioone oli selles etenduses kuhjaga. Mõtlemisainet samuti. Vähemalt minu jaoks.

Soovitan soojalt. Positiivne elamus on garanteeritud.

0 kommentaari:

Postita kommentaar