23. Oktoobril 2024 Komöödiateatri lavastus Põlva Kultuuri- ja Huvikeskuses
Foto: Indrek LelumeesTänu sellele
või selle tõttu, et ma olen Põlva Kultuuri- ja Huvikeskuses vabatahtlik, saan
osa mitmetest sellistest kultuurisündmustest, millest ma muidu ilmselt osa ei
saaks. Peamiselt seetõttu, et vabatahtlikuna saan ilma piletit ostmata
kontserte ja etendusi külastada. Kirjutan seda ainult seetõttu, et te paremini
mõistaksite miks ma sel korral käisin vaatamas lavastust, mille puhul olin ma
juba ette skeptiline, kuigi ma üritasin siiski oma negatiivseid mõtteid eemale
peletada, sest äkki sel korral Komöödiateater suudab mind üllatada. Ei suutnud.
Olen aastate
jooksul ikka päris mitut Komöödiateatri lavastust näinud ja kui esimene
kokkupuude oli väga positiivne, sest siis ei teadnud ma teatrist veel midagi ja
eks varateismelisena vaatadki asju teistmoodi. Igatahes Ray Cooney komöödiad
„Ei või olla“ ja „Ei või olla 2“, mis praegu kannavad vastavalt nimetusi „Oi
Johnny“ ja „Võrku püütud“, olid naljakad ja jätsid Komöödiateatrist positiivse
mulje. Aastad möödusid ja ma sain täiskasvanuks ja hakkasin teatri vastu rohkem
huvi tundma. Kuna Komöödiateatri suur pluss on see, et nad sõidavad oma
suvetuuridel ka väiksematesse Eesti maakohtadesse, siis sattusin ikka aeg-ajalt
nende lavastusi vaatama. Kahjuks siis kogemused enam nii positiivsed ei olnud.
Lavastustel oli haltuuramaik juures, sest tundus nagu kostüümide ja
lavakujunduse peale on minimaalselt raha kulutatud (kui sedagi), et ikka rohkem
tasu saaks endale jätta. Lisaks polnud ka tekst ja lavastajatöö eriti
positiivsed ning seetõttu oli vahel näitlejaid laval lausa piinlik vaadata.
Ometigi leian ma nüüd jälle end Komöödiateatri etendust vaatamast.
Etteruttavalt
ütlen ära, et see siin on ainult minu arvamus ja minu mõtted. Kuigi ma ei
jäänud etendusega väga rahule, kuulsin peale etendust garderoobis siiski päris
mitut inimest, kes kiitsid et nii hea etendus oli, sest argimuredele ei pidanud
mõtlema ja väga palju sai naerda. Jah tõesti, mõned inimesed naersid väga
palju, samas kui arvestada seda palju inimesi saalis oli, siis julgen väita, et
kogu saal pigem ikka nii palju ei naernud. Kuna tekst pole välismaa autori
poolt kirjutatud ja siis kohandatud, vaid ongi kirjutatud Ivo Parbuse poolt
spetsiaalselt selle lavastuse jaoks, siis leiavad teemade hulgas kajastamist
mitmed Eesti olulised töö ja rahaga seotud probleemid. Iseenesest peaks see
tähendama seda, et kõik saavad naljadest aru ja leiavad midagi mille üle
naerda. Jah, ma pean tõdema, et ka mina sain paaril korral naerda, aga mulle
oleks lavastus ühe tervikuna rohkem meeldinud. Nagu lavastuse plakatil
lubatakse, siis näeb laval 24 erinevat rolli kolme erineva näitleja esituses ja
kaheksat erinevat lugu.
Võib ju
tunduda, et kaheksa erinevat lugu on parem kui üks teatrilavastus, aga kuigi
mulle Tujurikkuja meeldis ja olen internetiavarustest ka vanema aja
šketsisaateid vaadanud (eelkõige Ita Everiga eesotsas), siis nende praeguste
šketside puhul jäi midagi minu jaoks siiski naljast puudu. Enda meelest jõudis
mulle kohale ka püant, mida šketsidega edasi anda taheti, aga see polnud
naljakas. Minu jaoks kõige naljakam oligi esimene škets kus heideti nalja Eesti
Filmi üle, et selleks raha pole ja tuleb odavalt läbi ajada. Peamiselt pakkus
see mulle nalja seetõttu, et mu enda peas tekkis paralleel Komöödiateatriga,
kes ilmselgelt üritab võimalikult odavalt ja väheste vahenditega teatrit teha.
Kõik need „lugege mu huultelt“ ja „raha ei ole ega tule“ naljad läksid minust
aga mööda, sest neid on nii palju juba igal pool korrutatud, et see ei tundunud
minu jaoks enam naljakana. Tõe huvides siiski toon välja selle, et saalis
viibis ka neid kes nende lausete peale lausa aplodeerima hakkasid.
Nagu mu
kaasvabatatlik ütles, siis tema jaoks jäi pealkiri „Kolm musketäri“
arusaamatuks, sest musketäridest räägiti ainult esimeses ja viimases šketsis.
Pigem oleks võinud tema sõnul lavastuse pealkiri olla „Lollidelt tulebki raha
ära võtta“. Õnneks või kahjuks tundus mulle, et tema mõte oli ka see, et
pealkiri oleks võinud ka publiku kohta käia, kes etendust vaatama tuli, sest
tema ühines selle mõttega, et niisama ja piletiga ta etendust vaatama poleks
kindlasti tulnud, kui ta poleks vabatahtlikuna tööd teinud. Seega pigem midagi
väga nauditavat selles teatriõhtus ei olnud.
Kõige enam ehk
nautisin mõnda üksikut šketsi kus Marika Korolev ja Marika Barabanštšikova
siiski tõeliselt head rollid tegid. Kõige enam meeldis mulle stseen kus Korolev
kehastas vana meest, kes koolitas noori poliitikuid. Selles stseenis oleks
Korolevi isegi raske olnud ära tunda, kui ei oleks teadnud, et see tema on. Ka
Barabanštšikova erinevaid rolle oli huvitav vaadata, sest iga karakter oli
veidi erineva olemisega. Kolmandana oli laval Henrik Norman, kes minu jaoks oli
näitlejatest kõige üheplaanilisem ja kui naised vahetasid etenduse jooksul
korduvalt kostüüme, siis Normani kõik erinevad tegelaskujud vahetasid ainult
pluuse ja parukaid ning iga rolli tegi ta dressipükste ja crocsidega. Eks neid
kostüümivalikuid, millest ma päris lõpuni aru ei saanud, oli veel teisigi, kuid
ilmselt on viga minus.
Üldiselt mina
naerda ei saanud ja kuigi lavastus polnud sel korral minu jaoks nii suure
haltuuramaiguga kui mõni varasem Komöödiateatri lavastus, siis mina pigem
soovitaksin siiski inimestele midagi muud vaatama minna. Samas kui see on kogu
aasta või poolaasta jooksul ainus etendus, mis otse koju kätte tuuakse ja teil
teatri osas väga kõrgeid ootusi pole, siis võib see etendus isegi päris hea
meelelahutus olla.
Autor:
Ivo Parbus
Kunstnik:
Riina Vanhanen
Osades:
Henrik Norman, Marika Korolev, Marika BarabanStšikova
0 kommentaari:
Postita kommentaar