06/03/2015

Improteater IMPEERIUM laval koos Veikko Tääriga

4.märts 2015 Genialistide klubis

Pilt pärit IMPEERIUMI fb lehelt
Laval olid: 
Erki Aule
Rauno Kaibiainen
Maarius Pärn
Mairi Jõgi
Veikko Täär

Selle kuu teine teatrikülastus ja ma olen ikka üllatunud. Jah, ma olin varem kuulnud sellisest imenähtusest nagu seda on improteater ja ma laias laastus ka teadsin, mida see endast kujutab. Kuid ma poleks kunagi uskunud, et kunagi mina sellist etendust vaatama lähen. Ja nüüd ma olen selle triki ära teinud. Ja ma ei kahetse. Olgem ausad, kui poleks seal laval Veikko Tääri olnud, siis ilmselt ma ei fännaks praegu improteatrit. Seda, mis seal ruumis just sel hetkel toimus, on väga raske konkreetselt kirjeldada.
Kes improteatrist midagi kuulnud pole, siis infoks, et see on selline teater, kus puudub konkreetne tekst, lavastaja ja dekoratsioonid. Lavale tulevad näitlejad ja publik annab neile situatsiooni ette, mida mängida ja kogu tekst tuleb improvisatsiooni käigus. Sellel etendusel oli 2 vaatust. Esimeses tehti erinevaid improvisatsiooni mänge ja nii köeti lisaks publikule ka laval olev seltskond üles. Põhirõhk oli sellee, et Veikko saaks oma improviseerimisoskust näidata. Teises vaatuses oli Veikko lavastaja ja näitlejad siis improviseerisid vastavalt publiku poolt ette antud reeglitele ja Veikkolt saadud informatsioonile. Kui publikut hakati alguses nö üles soojendama, siis ma mõtlesin küll, et miks ma sinna läksin ja selle jama eest isegi võib-olla nii palju maksin. Ma pigem istuksin niisama ja naudiksin etendust, kui ise midagi teeksin. Ja üleüldse kogu see Genialistide klubi õhkkond oli selline, et ma ei tundnud end seal eriti mugavalt.
Mingil hetkel avastasin ma, et see, mis laval toimub ei jäta mind enam külmaks ja see on lihtsalt väga humoorikas. Ma ei suutnud ainult imestada selle üle, et näitlejatel endil laval naer peale ei tulnud. Päris palju sai ka käibefraase sealt kasutusse võetud, kuigi enamik neist jääb ilmselt "inside joke"-deks. Kuigi mulle tundus, et Veikko Täär oli isegi laval parem, kui need nö põhi improviseerijad, kuid ilmselt on asi selles, et Veikko lihtsalt meeldib mulle näitlejana natukene rohkem.
Tundub, et vahel on vaja vaadata ka sellist eriti kerget meelelahutust, sest sellisest improvisatsioonist mingit sügavat mõtet pole küll võimalik leida. Lihtsalt puhas kõhulihaste treenimine naeru abil. Mina olen oma uue avastusega väga rahul ja soovitan kõikidele. Kindlasti tahaks järgmisel kuul ka ühe improetenduse ära vaadata, et näha mis arvamusel ma siis olen. Kuid isegi kui mulle see meeldima peaks, siis võtan ma seda kui head vahepala, kuid oma põhilemmikule, draamale, jään ma kohe kindlasti truuks.
Just teatrikuu on kõige õigem aeg uute ja huvitavate kogemuste hankimiseks.

Improteater IMPEERIUM-i Facebook

0 kommentaari:

Postita kommentaar