31/12/2015

Hüvasti 2015!

Aasta saab läbi ja on aeg teha kokkuvõtteid. Esiteks olen ma väga uhke ja õnnelik selle üle, et esimest korda elus olen ma terve aasta jooksul käinud vähemalt kord kuus teatris. Ma isegi ei andnud endale uus-aasta lubadust, et käin teatris vähemalt kord kuus, kuna ma teadsin et ma ei suuda seda lubadust täita. Eksisin. Lugesin kokku, et olen aasta jooksul käinud vaatamas 25 erinevat etendust. Neist mõnda lausa kaks korda ja lisaks mõned harrastusteatrite etendused ka, seega tuleb julgelt peaaegu 35 teatrikülastust aasta kohta ära. Päris hea :) Ei tea, kas järgmine aasta tuleb edukam? Teine põhjus, miks ma õnnelik olen, ongi see, et kuna ma olen suutnud võrdlemisi palju teatris käia, siis on siia blogisse ka võrreldes aastaga 2014 rohkem külastajaid sattunud. Kuigi ma alustasin blogi kirjutamisega rohkem enda jaoks, siis mis seal salata, et päris meeldiv on teada, et inimesed tunnevad selel blogi vastu siin huvi ja ehk hakkab see blogi mulle kunagi kauges tulevikus ka veidi tulu tooma. Sest kui päris aus olla, siis see blogi sunnib mind veidi rohkem teatris käima. Lihtsalt selleks, et mul oleks siin ikka millest kirjutada. Ja ilmselt peaks tulevikus veidi oma teatrite ampluaad laiendama ja vaatama ka selliseid etendusi, mida ma muidu vaatama ei läheks. Lihtsalt selleks, et kõik teatrihuvilised endale siit blogist midagi huvitavat leiaksid. Samas ei tea kunagi, millal mõni uus teater või etendus mulle meeldima võib hakata. Sel aastal ikka juhtus ka selliseid imesid. 
Kõige suurem üllatus minu jaoks oli Tartu Uus Teater oma etendusega "Odysseia". Esiteks olin ma arvamusel, et see teater teeb ainult mingit uuenduslikku tsirkust, mis ei saa kohe kuidagi huvitav olla. Ja teiseks tundus mulle, et nende näitleja valik on ka veidi kummaline. Peale suvist "Odysseiat", ma enam niimoodi ei arva ja ootan huviga, et nende uusi etendusi vaadata. Kahjuks on teised inimesed ka aru saanud, et tegemist on väärt teatriga ja nii on nende etendustele üsna raske pileteid saada. Kes "Odysseiat" veel näinud pole, siis ma tean, et see tuleb suvel 2016 uuesti, seega tasub huvilistel piletid varakult valmis soetada. Minu arvamust ja üsna suures osas ka etenduse kirjeldust leiab SIIT
Teine suur üllatus tuli minu jaoks nö harrastusteatrite valdkonnast. Nimelt käisin suvel vaatamas Lutsu Teatri etendust "Rummu Jüri ehk tamasseri rauad", mis mulle ka nii meeldis, et ma käisin seda lausa 2x vaatamas. Lisaks sain hästi palju positiivseid emotsioone ka Kagu-Eesti maateatrite päevalt, kus ainult harrastusteatrid mängisidki. Päris ausalt öeldes olid seal päris paljud etendused kordades paremad, kui mõne kutselise teatri poolt mängitavad etendused. Aga see selleks. 
Kolmas üllatus oli Improteater. Mul on nii kahju, et Improteatri etendused Tartus kolmapäeviti on, sest just kolmapäeviti olen ma tavaliselt öövalves ja nii ma polegi peale ühe improetenduse näinud. Aga see oli nii huvitav, naljakas ja teistmoodi, et kunagi tahaksin kindlasti rohkem impromaailmaga tutvuda. Ühesõnaga üllatusi jagus. Lisaks üllatavatele etendustele ka muus osas. Kuid sellest edaspidi. Alljärgnevalt toon ära oma teatriaasta 2015 etenduste pingerea:
  • Grace ja Glorie
  • Odysseia
  • Augustikuu
  • Obinitsa
  • Rummu Jüri ehk Tamasseri rauad
  • Savoy ball
  • Minu veetlev leedi
  • Improteater laval koos Veikko Tääriga
  • Aabitsa kukk
  • Kaks vana naist
  • Aiamajas
  • Laul, mis jääb
  • Üks mees, kaks bossi
  • Miljonite lemmik
  • Tund aega, et hinge minna
  • Üritus
  • Kahe isanda teener
  • FENOMEN
  • Naeru akadeemia
  • Karid ja kõrgused
  • LAHVKA
  • Kajakas
  • Presidendi loož
  • Helisev muusika
  • Estoplast
Lisaks huvitavatele teatrielamustele sain teatriga seotud elamusi kuhjaga mujaltki. Näiteks Rahvusooper Estonia hooaja avaüritus ja Eesti Draamateatri jõulusahver. Need olid toredad võimalused heita pilk teatrimaailma hoopis teise nurga alt. Ma isegi luban end imelikult vaadata, kui ma ütlen, et need üritused näitasid vähemalt mulle, et näitlejad on ka tavalised inimesed ja ma tundsin end kuidagi näitlejatele lähemal olevana. No ilmselt olin ka neile füüsiliselt lähemal, sest teatrisaalis on lava ja publiku vahel ikka üsna arvestatav vahemaa, kui sa just esimeses reas ei istu :) Rahvusooperi hooaja avaüritusel õnnestus ooperisolistidega lausa juttu puhuda. Ja Draamateatri jõulusahvris tegelikult sai ka nende samade teatrilavalt ja teleriekraanilt tuttavate näitlejatega kas koos järjekorras seista, neilt kaupa osta või nende hõrgutisi süüa. Seega päris teistmoodi elu kohe. Lisaks on aasta 2015 mind väga paljude näitlejatega ka väljaspool teatrimaja kokku viinud. Neid vestlusi meenutan siiani huviga, kuna need ei olnud põgusad kohtumised, vaid me arutlesime teatri teemal päris pikalt. Lisaks sain päris mitmeid soovitusi, mis etendusi tasuks teatris vaadata. Ja muidugi sain veidi aimu sellest, kuidas seal lavakas siis see õppimine käib. Ei pidanud üldse keeruline olema. Isegi minusugune pidada seal hakkama saama, kui tahtmist on :) Aga selles ma siiski julgen veidi kahelda.
Tänu teatrile ja sellele blogile siin, sain ka kuhjaga teisi positiivseid emotsioone. Näiteks võtsin julguse kokku ja ronisin suvel autoga esimest korda Tallinn-Tartu mnt-le, sest mul oli ju vaja Tartust Sakusse "Grace ja Glorie" etendust vaatama minna. Kui juba nii kaugele minna, siis tuleb terve päev täiega ära kasutada ja Põhja-Eestis väike ekskursioon teha. Peale seda saatuslikku etendust olen ma põhjast vaimustuses ja ma isegi ei mäleta enam neid kordi, palju ma suvel seal mere ääres käisin. Täiesti loomulik on ju sõita Tartust Türisallu päikeseloojangut vaatama ja pildistama? Aga iga kord kui ma sinna põhja sõidan, tuleb mul see esimene käik ja need emotsioonid ja see suurepärane etendus meelde ja mul on tuju jälle hea. Blogi on just seepärast hea abimees, et kui mul tuleb nostalgaihetk peale, siis otsin oma lemmiketenduste kohta käivad postitused välja, loen neid ja mõtlen, kui tore mu elu ikka on, et ma neid etendusi just nende inimestega just sellel ajal vaatama juhtusin. Seega teater teeb imesid. Isegi kui ma praegu seda etendust meenutan, läheb suu naerule ja tuju on sekundiga hea. 
Igatahes minu aasta on olnud täis teatrit ja emotsioone. Ma leian, et on igati paslik siin möödunud teatriaastat ka piltide kujul jagada.
Rahvusooper Estonia teatrilaat. Pildil koos Kadri Kipperiga

Rahvusooper Estonia teatrilaat. Pildil koos Juuli Lillega
 
Eesti Draamateatri jõulusahvrist väljunud õnnelik ostja
Ootamas Odysseia algust Tartu Uues Teatris
Komöödia "Miljonite lemmik" laval Kaarnajärve ääres
silt juhatab õigest uksest sisse Grace ja Gloriet vaatama
Teeviit LAHVKAni
"Obinitsa" Obinitsas
Rummu Jüri toetav käsi
Kagu-Eesti maateatrite päeva ustav külastaja
Draamateatris on lavaserval kõige parem istuda. Taustaks etenduse "Augustikuu" lavakujundus

Rahvusooper Estonia uhked kostüümid
Igatahes minu aasta 2015 on olnud väga sisutihe ja huvitav. Ma loodan, et 2016 tuleb veel sisukam just teatri poole pealt.

Kes selle postituse nüüd viitsisid lõpuni lugeda, siis neile soovin  
HEAD VANA AASTA LÕPPU  JA EDUKAT UUT AASTAT!

0 kommentaari:

Postita kommentaar