12/09/2019

Aitab Eesti teatrist, lähme Vene teatrit vaatama



Mis on ühist Tšehhovi-nimelisel Moskva Kunstiteatril, kankaanil, Anna Kareninal, Tallinnal, Narval, Kohtla-Järvel ja Sillamäel?
Kindlasti mõni teist mõtleb, et ma olen lihtsalt suvalised sõnad, nimed ja kohad ritta pannud ja tahan teid ninapidi vedada, sest mis neil ikka ühist saab olla. Mõni teine ehk vastaks, et kõik on kuidagi teatriga seotud (mis on ju loogiline pakkumine, kuna küsimus on esitatud teatriblogis). Ja see polegi nii väga vale vastus. Nimelt ühendab kõiki eelpool nimetatuid teatrifestival Kuldne Mask Eestis.
"Kuldne Mask" on ülevenemaaline teatrifestival, kus igal kevadel näidatakse Moskvas Venemaa parimaid lavastusi. Festival "Kuldne Mask Eestis" on aasta tähtsaim kultuurisündmus, huvi selle vastu ühendab vene ja eesti publikut. Festivalil näidatakse Venemaa festivali "Kuldne Mask" nominentideks ja laureaatideks saanud viimaste hooaegade parimaid vene lavastusi. (Allikas: goldenmask.ee)
Ma pean tunnistama, et olen sellest festivalist küll kuulnud, kuid siiani olen arvanud et tegemist on ainult vene rahvusest (või siis vene keelt väga hästi oskavatele) inimestele, sest miks teatrisse minna, kui sa mitte sõnagi aru ei saa. Siiski pean siinkohal möönma, et tegelikult on head teatrit ka siis huvitav vaadata, kui sa mitte midagi keelest aru ei saa. Kuidagi on varasematel aastatel silma jäänud, et festival toimub rohkem Ida-Virumaal ja eks see on veelgi minu eelarvamust keele osas süvendanud. Sel aastal sain teada, et kõikidel etendustel on olemas sünkroontõlge eesti keelde. Ja kõiki lavastusi mängitakse vähemalt ühe korra ka Tallinnas. Mis on ju palju kodusem kui näiteks Sillamäe või Narva ja Tartule ka veidi lähemal. Kuigi ka see ei tekitanud minus esialgu soovi festivalile minna.
Ometigi tekkis minus nii palju uudishimu, et ma hakkasin festivali programmiga tutvuma. Kohe jäi silma Tšehhovi-nimelise Moskva Kunstiteatri lavastus “Serjoža”, mis põhineb Anna Karenina lool. Tänu teatriteaduse õpingutele olin ma kuulnud Konstantin Stanislavski ja Vladimir Nemirovitš-Dantšenko loodud kuulsast Moskva Kunstiteatrist. Nüüd jäi vaid üle guugeldada, kas festivalile tuleb ikka see sama kuulus Moskva Kunstiteater või on tegemist mingi sarnase nimega teatriga. Ja tõesti, tegemist on kunagise Moskva Kunstiteatri järeltulijaga. Seega on meil võimalus Eestis näha kunagise kõige kuulsama Vene teatri järeltulija lavastust ja mis kõige tähtsam, me saame seda lavastust eesti keeles vaadata. Kui see pole vgev, siis mina enam ei tea, mis on. Igatahes mina olin peale seda fakti müüdud. Olgu, eks natukene aitas kaasa ka Anna Karenina lugu, sest koolis lugedes mulle raamat päris meeldis. Ja oleks huvitav näha mida selle Vene klassikateosega on tehtud.
Uskuge mind, ma olen väga elevil. Eks elevust tekitab ka see, et Vene teater on teistsugune ja Vene inimesed on palju temperamentsemad ning ma juba kujutan ette milline elamus see festival olla võib. Eriti kui tegemist on Vene parimate lavastustega. Seega on minul hetkel piletid välja valitud Tšehhovi-nimelise Moskva Kunstiteatri lavastusele “Serjoža” ja Peterburi Muusikalise Komöödia Teatri lavastusele “Kankaan”.
Eks rohkem käib seal festivalil siiski vene rahvusest inimesi, aga äkki on veel selliseid minusuguseid inimesi, kes pole oma eelarvamuste tõttu julenud sellele festivalile minna. Näita ka sina Vene teatritegijatele, et eestlastele läheb Vene teater korda ja tule minuga koos festivalile!

Et teil otsustamine veidi lihtsamalt läheks, lisan siia kogu festivali mängukava:

„KANKAAN“ Muusikalise Komöödia Teater (Peterburi) - 18.10 Alexela Kontserdimaja

„SERJOŽA“ Tšehhovi-nimeline Moskva Kunstiteater - 21.10 ja 22.10 Rahvusooper Estonia

„KÕIK POLE KASSILE VASTLAPÄEV“ Riiklik Akadeemiline Mossoveti-nimeline Teater (Moskva) - 24.10 Geneva Keskus (Narva); 25.10 Kohtla-Järve kultuurikeskus; 27.10 Vene Teater (Tallinn)

„TÜTARLAPS KUTSEAST“ Puškini-nimeline teater (Moskva) - 24.10 ja 15.10 Vaba Lava (Tallinn)

„AU“ Tovstonogovi-nimeline Suur Draamateater (Peterburi) - 29.10 ja 30.10 Rahvusooper Estonia

26.10 toimub Sillamäe kultuurikeskuses GALAKONTSERT kus Peterburi muusikalise komöödia teatri artistid koos Rahvusooper Estonia artistidega esitavad aariaid ja duette ooperitest ning operettidest Georg Otsa mälestuseks

* – päisepilt on pärit festivali koduleheküljelt


0 kommentaari:

Postita kommentaar