06/09/2015

Estonia teatrilaat

Seekord ei taha ma Teile rääkida teatrietendusest vaid hoopis teatrilaadast. Ilmselt on kõik teatrihuvilised kuulnud sellisest üritusest nagu Estonia teatrilaat. Vot mina olin ka kuulnud, kuid ise kohal polnud kunagi käinud. Kunagi on ikka esimene kord. Kuna ma Tallinnas ei ela, siis kõik kolm päeva festivalil osaleda ei saanud ja seega läksin kohale viimasel päeval, kui toimus laat. Ütleme nii, et viimase päeva programm tundus minu jaoks kõige huvitavam. Kopeerisin Estonia koduleheküljelt kava siia:
TEATRILAAT
6. september, pühapäev
12.00–15.00

Dirigendid: Vello Pähn, Jüri Alperten, Kaspar Mänd, Lauri Sirp
Solistid: Eneko Amorós, Anatoli Arhangelski, Pavlo Balakin, Giacomo De Leidi, Rauno Elp, Elisabetta Formento, Jevgeni Grib, Jonathan Hanks, David Horn, Kadri Kipper, Daniel Kirspuu, Denis Klimuk, Oliver Kuusik, Juuli Lill, Helen Lokuta, Seili Loorits-Kämbre, Mart Madiste, Bruno Micchiardi, Vitali Nikolajev, Alexander Nuttall, Marika Muiste, Kristel Pärtna, Alena Shkatula, René Soom, Heli Veskus
Rahvusooper Estonia koor ja orkester
Koormeister: Elmo Tiisvald
Pianistid-repetiitorid: Tarmo Eespere, Riina Pikani, Ivo Sillamaa, Jaanika Rand-Sirp
Repetiitorid: Toomas Edur, Elita Erkina, Viktor Fedortšenko, Marina Kesler, Daniel Otevrel
Heli: Lehar Lepler, Kalev Timuska
Etenduse juhid: Jüri Kruus, Rein Lepnurm

I osa

12.00 Teatrijuhi Aivar Mäe tervitus

Avamäng Mozarti ooperile „Figaro pulm“
RO Estonia orkester, dirigent Jüri Alperten

Krahvi aaria Mozarti ooperi „Figaro pulm“ III vaatusest
Rauno Elp, dirigent Jüri Alperten

Stseen ja adagio Tubina balleti „Kratt“ II vaatusest
Marika Muiste, Jevgeni Grib, Eesti Rahvusballett, dirigent Kaspar Mänd

Kvintett Mozarti ooperi „Võluflööt“ I vaatusest
Kadri Kipper, Kristel Pärtna, Juuli Lill, Oliver Kuusik, René Soom, dirigent Jüri Alperten

Rosina kavatiin Rossini ooperi „Sevilla habemeajaja“ I vaatusest
Helen Lokuta, dirigent Jüri Alperten

Porgy ja Bessi duett Gershwini ooperist „Porgy ja Bess“
Heli Veskus, Rauno Elp, dirigent Jüri Alperten

II osa

13.00 Rahvusooper Estonia loomingulise juhi ja peadirigendi Vello Pähna ja Eesti Rahvusballeti kunstilise juhi Toomas Eduri tervitus.

Avamäng Wagneri ooperile „Lendav hollandlane“
RO Estonia orkester, dirigent Vello Pähn

Roosi adagio Tšaikovski balleti „Uinuv kaunitar“ I vaatusest
Alena Shkatula, Anatoli Arhangelski, Denis Klimuk, Jonathan Hanks, Alexander Nuttall, dirigent Vello Pähn

Aida aaria „Ritorna vincitor!“ Verdi ooperi „Aida“ I vaatusest
Heli Veskus, dirigent Vello Pähn

Nadiri ja Zurga duett Bizet’ ooperi „Pärlipüüdjad“ I vaatusest
Oliver Kuusik, Rauno Elp, dirigent Vello Pähn

Meremeeste koor ja stseen Wagneri ooperi „Lendav hollandlane“ III vaatusest
RO Estonia koor, dirigent Vello Pähn

Koor ja sekstett Donizetti ooperi „Lucia di Lammermoor“ II vaatusest
Oliver Kuusik, Rauno Elp, Mart Madiste, Kristel Pärtna, Juuli Lill, Pavlo Balakin, RO Estonia koor, dirigent Vello Pähn

III osa

14.00

Avamäng Straussi operetile „Nahkhiir“
RO Estonia orkester, dirigent Lauri Sirp

Johann Straussi „Bandiitide galopp“
Seili Loorits-Kämbre, Daniel Kirspuu, David Horn, Eneko Amorós, Giacomo De Leidi, Bruno Micchiardi, Alexander Nuttall, dirigent Lauri Sirp

Mister X-i aaria Kálmáni operetist „Mister X“
Andres Köster, dirigent Lauri Sirp

Adele kupleed Straussi operetist „Nahkhiir“
Kristel Pärtna, RO Estonia koor, dirigent Kaspar Mänd

Johann Straussi „Šampanja polka“ op. 211
Elisabetta Formento, Giacomo De Leidi, Daniel Kirspuu, David Horn, Eneko Amorós, Vitali Nikolajev, dirigent Kaspar Mänd

II vaatuse finaal Straussi operetist „Nahkhiir“
Kõik solistid, dirigent Lauri Sirp

PILETID JA MEENED
Kassad on avatud kell 11.00 kuni päeva lõpuni.
Piletid septembrist juunini rahvusooperi teatrisaalis toimuvatele etendustele 30% soodsamalt. Samas saab soetada hea hinnaga teatri suveniire. Piletimaailm.com või piletilevi.ee lehelt ostes vali soodustus 110 elamust rohkem ja sisesta kood Estonia.

KOHVIK avatud kell 11.00 kuni päeva lõpuni.
13.00 Toimub uue koogi degustatsioon, peakokk ootab kõiki arvamust avaldama! Kohvijooke valmistab Jungent Estonia barista Helger Aava. Kohvikust saab osta rummipalle, kringlit ja kooke, tõsisema nälja puhuks pakutakse bataadipüreesuppi, küüliku koiba ja soolaseid pirukaid.

TEATRIKOSTÜÜMIDE JA VANAVARA MÜÜK
Soodsalt müügil kümme kärutäit Estonia teatri kostüüme. Lisaks möödunud aegade kavad, plaadid ja raamatud.

ESTOONLASTE KIRBUTURG
Müügil on aiasaadused, riided, käsitööehted ja maiustused.

BALLETITELK
12.00 Elita Erkina balletitund
13.00 Marina Kesler viib läbi balleti „Kratt“ proovi.
14.00 Võimalus proovida ehtsaid varvaskingi! Samal ajal jagavad rahvusballeti tantsijad autogramme.
14.15 Tallinna Balletikooli tutvustab direktor Kaie Kõrb. Esinevad balletikooli õpilased.

OOPERITELK

12.00 Triin Ella juhendamisel näidistund kahe õpilasega, kontsertmeister Riina Pikani.
13.00 Silva Valdt, Helgi Sallo ja Riina Pikani viivad läbi „Savoy balli“ näidisproovi Janne Ševtšenko, René Soomi, Juuli Lille ja Aare Kodasmaga.
14.00 Autogrammitund, kus Estonia ooperisolistid jagavad autogramme.

SEB TELK
SEB telgis on võimalik tellida endale Estonia piltidega SEB pangakaarte.

LASTEALA
12.00 Võimlemine pöialpoistega
13.00 Karlssoni üksiku kuke joonistamine
14.00 Baleriini joonistamine/voolimine
12.00–15.00 Pipi, Tommy ja Annika teevad pannkooke

BAUHOFI MEISTERDAMISALA
Lasteala lähedal asub Bauhofi meisterdamisala, kus värvitakse väikeseid taimepotte ja istutatakse maitsetaimede seemneid.

TELE2 TELK
13.00 Selgitab Tele2 välja Eesti kõige kõvema häälega inimese. Eeskuju kõva hääle tegemises näitavad Estonia solistid. Kõik osalejad saavad kingituse, võitjatele väärikad auhinnad.

ÕNNELOOS
Maja ees on võimalus panna proovile oma fortuuna ja võtta õnneloosi – iga loos võidab! Ühe loosi hind on 2 eurot. Auhinnad on välja pannud Eckerö Line, SEB, Lexus, Postimees, G4S, Bauhof, Kalev ja Estonia. Peaauhinnaks on 20 kaheinimese Soome-reisi Eckerö Line’ilt! Õnneloosist saadud tulu läheb Estonia raamatukogu toetuseks.

SPORDIALA
Klubi Tallinna Mõõk noorvehklejad näitavad oma oskusi. Tehakse üks näidismatš, mille käigus tutvustatakse ka reegleid. Pärast seda saab igaüks ka ise vehklemises kätt proovida. Torketäpsust ja reaktsioonikiirust saab mõõta elektroonilisel märklehel.
12.45 Toimub spordialal näidisvehklemine epeevehkleja Irina Embrichi ja balletitantsija Anatoli Arhangelski vahel.

G4S TELK
Toimub lastele joonistusvõistlus „Turvaline kodu“, parimatele vinged korvpalliteemalised auhinnad! Kell 14.30 toimub parimate autorite autasustamine.
Vanematele tutvustatakse interaktiivse stendi abil Eesti parimat koduvalvet – G4S Koduvalvet, millele kehtib ainulaadne turvagarantii.

POSTIMEHE TELK
Telgis saab mängida noolemängu. Mängu hind 1 euro Telgis saab vormistada Postimehe tellimust ja ajalehepoiste käest saab osta hea hinnaga värsket Postimeest.

LEXUSE AUTOALA
Lexus tutvustab kahte NXi maasturit .

KALEVI KOMMILAEV
Šokolaada magusad hinnaüllatused Kalevi Kommilaevas! Valitud tooted kuni 50% soodsamalt.

SEBE BUSSIALA
SEBE on teatrilaadal ajatu uunikumbussiga Timeless Buses. See buss võimaldab kaeda möödunud sajandi meistrite tööd sõidukiehitamises ning tutvuda autentsel kujul ka Eestis reisijaid sõidutanud nostalgilise bussiga. Lisainfo: www.timeless.ee.

IDA-TALLINNA KESKHAIGLA TELK
ITK telgis saab mõõta vererõhku ja teha spirograafiat ehk kopsuuuringut.

FOTOALA
Peeter Hüti (Tippfoto) eestvedamisel töötab fotonurk, kus on võimalik jäädvustada end teatrikostüümis. Fotod kohe kätte! Ühe foto hind on 3 eurot.

Nagu kavast näha on, siis tegevusi oli hästi erinevaid ja igale maitsele/vanusele. Minu kindel soov oli kostüümilaat läbi käia ja vaadata Savoy balli proovi. Okei, kui päris aus olla, siis fototelgi juures oleks ka tahtnud lasta endast ühes uhkes kostüümis pilti teha. Kui ma aga vaatasin, kuidas teised seal poseerisid, siis ma otsustasin, et ma ilmselgelt ei oska nende uhkete kostüümidega nii hästi avalikult poseerida. Teine hirm oli see, et mulle ei lähe ükski kostüüm selga ja seega ma ei läinud neid isegi mitte uudistama. Kodus tundus hea idee ka Tele2 telgis proovida kõva häält teha. Seda ma samuti ei teinud, kuna iga jumala kord kui ma Tele2 telgi juures olin, ei olnud seal ühtegi teist inimest ja ma arvasin, et ma olen millestki valesti aru saanud. Nüüd nägin Reporteris, et siiski sai kõva häält teha. Oleks pidanud julgem olema ja küsima. Täitsa huvitav oleks olnud, kui tugevat häält ma teha suudan. Ilmselgelt ei käinud ma ka SEB telgis, sest uut pangakaarti mul vaja ei olnud. Minust jäid puutumata ka G4S lastetelk ja vehklemisareen. Kuigi näidismatši nähes tekkis endal ka tahtmine vehklemist proovida proovida. Ilmselt tekib Teil nüüd küsimus, et mida ma siis lõpuks seal teatrilaadal tegin. Aga sellest räägin nüüd järgemööda.
Kuna jõudsin teatrimaja juurde veidi enne kella 12 ja esimese asjana nägin loteriitelki, siis otsustasin ka ühe loterii võtta. Peab mainima, et auhinnad olid väga head. Minu ees said inimesed selliseid asju nagu Postimehe termoskruus, suur Kalevi šokolaad, raamat Helmi Puurist, Georg Otsa postkaartide kogumik, silinderkübarad, pitskindad jne. Peaauhinnaks olid EckeröLine poolt laevapiletid Helsingisse. Mul õnneks vedas, sest järjekord oli pikk, kuid pärast oli see poole pikem. Ja kui ma kella 14.15 paiku otsustasin, et võiks uuele tiirule minna, oli järjekord kadunud, sest loterii oli otsas. 
Kohe loteriitelgist paremat kätt oli ooperitelk, kus mina käisin Savoy balli proovi vaatamas. Selles suhtes oli mul seda huvitav vaadata, et etendust olen ma ju näinud. Kahjuks jäi siiski pool juttu kuulmatuks möödasõitvate autode ja trammide tõttu. Aga nii tore oli Helgi Sallo kommentaare kuulata ja naerda. Reaalselt ka, ta pani ikka selliseid killukesi, et kõik (nii ooperisolistid kui ka publik) lihtsalt naersid. Ja ma olin tema paljude märkustega täiesti päri. Kuigi mind häiris teadmine, et etendust mängitakse ja ilmselt on näitlejatel oma väljakujunenud roll olemas ning ma pole eriti kindel, et nad oma rollijoonises väga palju midagi muudavad. Tore oli sellegipoolest näha, kuidas üks tõeline proov toimub. 
Pildil Rene Soom, Helgi Sallo ja Janne Ševtšenko
Pildil Juuli Lill ja Rene Soom
Seal samas ooperitelgis oli võimalus ka valitud ooperisolistidelt autogramme küsida. Kuigi ma pole väga pikalt enam ühtegi autogrammi küsinud, siis otsustasin seekord, et võtan siis ka mõned autogrammid. Ma pean kahjuks tunnistama, et ma Estonia ooperisoliste väga ei tea. Mul vedas ja ma isegi tundsin kolme solisti viiest :) Rene Soom, Juuli Lill ja Janne Ševtšenko on mulle täiesti tuntud nimed. Kadri Kipper ja Pavlo Balakin olid mulle täiesti tundmatud nimed. Aga kuna Pavlo oli esimene, kes laua taga oli ja ta mulle nii kenasti silma vaatas ja küsis, et mis mu nimi on, siis ma ju lihtsalt pidin temalt ka autogrammi võtma. Kadri Kipper ja Juuli Lill olid lahkesti nõus minuga pilti ka tegema. Kuna ma ei oska piltidel eriti kenasti peale jääda, siis ma ei hakka neid pilte siin avalikustama (kellel huvi, siis vihjena võin äelda et blogi fb lehel on üks kaltsakaga pilt üleval). Kui tavaliselt tunnen ma end autogramme küsides ebamugavalt, kuna reeglina suurem osa autogrammiküttidest on minust nooremad, siis täna oli vastupidi. Enamus autogrammi soovijaid jäid sinna 60+ vanusesse. Aga vahet pole. See emotsioon on nii tore, kui autogrammi küsimise ajal saab paar sõna niisama ka vahetada.
Ooperitelgi kõrval olevast telgist oli võimalik teatri meeneid osta (ooperi- ja balletivihikud, cd-d, vihmavarjud, pitskindad, elulooraamatud, t-särgid ja mida kõike veel. Kellel huvi on, siis kõiki neid meeneid saab igapäevaselt osta Estonia kassadest. Meeneteletist edasi oli piletimüügi telk ja seal oli ka alati jube pikk järjekord. Edasi tulid Postimehe telk, kus sai noolemängu mängida. Väidetavalt maksis mäng 1 euri, kuid mina sain nooli küll täiesti tasuta loopida ja kingituseks sain väikese kommitoosi, millel on Postimehe logo peal. Siis tuli Tele2 telk, kus ma oleksin tahtnud ka oma häält proovile panna, kuid mina ei näinud seal ühtegi inimest. Nägin ainult seda, kuidas lapsed Tele2 õhupalle endale lunisid. Aga mu teada on igal aastal Estonia laadal mingisugused võistlused seotud häälega. Ehk järgmisel aastal veab rohkem. 
Olemegi oma ringkäiguga jõudnud Estonia maja pargipoolsesse külge, kus asus välilava, millel toimusid erinevad esinemised. Neid ma muidugi eriti pikalt ei vaadanud, kuna aega oli mul laadal olemiseks piiratult ja enamuse ajast veetsin erinevate telkide juures. 
Balletiartistide esinemine välilaval
Välilava kõrval oli ka vehklemisareen, kus toimus näidismatš vehkleja Irina Embrichi ja balletisolisti Anatoli Arhangelski vahel. Seda oli päris huvitav vaadata. Ma ei tea vehklemisest midagi, kuid hiljuti vaatasin filmi "Vehkleja" ja sealt oli midagi meelde jäänud. Päris huvitav oli. Ehk tahaks isegi kunagi proovida. Igatahes Anatoli võitis vehklemise. Kuigi olgu mainitud, et võistluse võrdsemaks muutmiseks oli Irinal võistluskäsi köiega keha ümber kinni seotud. 
Vehklevad Irina Embrich ja Anatoli Arhangelski
Veel oli laadal võimalik SEB pangas endale Estonia teatri pildiga pangakaart teha, uusi lexuse mudeleid imetleda, osta suurepärastee hindadega magusat Kalevi Kommilaevast, joonistada G4S telgis, küpsetada Pipi, Annika ja Tommiga pannkooke, uudistada SEBE uunikumbussi, shopata estoonlastee täikal, maitsta uut ooperikooki, lasta ennast uhkes kostüümis pildistada ja palju muudki põnevat. Kuna seda kõike on väga raske sõnadega edasi anda, siis lasen piltidel enda eest rääkida. Minule igatahes meeldis väga ja ma leian et selline reklaamimine ja publikule lähemale tulek on igati nutikas mõte. Arvestades neid järjekordasid, siis ilmselgelt ei jäänud teater üritusega ka kahjumisse.
Päev on veel algamas ja inimesi vähe


Kostüümilaat, kus müüjad kandsid samuti suursuguseid kostüüme


Ooperisolistid pealaval esinemas




SEBE uunikumbuss


Minu lapsepõlves kutsuti seda Kalevi Kommilaevaks. Nüüd kannab see nime Kalevi Magusamobiil








Sel ajal kui naised ooperiaariaid kuulavad, uudistavad mehed Lexust


...ja lapsed nuruvad õhupalle


Kostüümilaat vol2


Kostüümilaat vol3


Kostüümides sai lasta end ka pildistada


Kostüümide proovimisest ja ostmisest olid huvitatud ka mehed


Savoy balli proov










Estonia ooperikoor esinemas


Kõik huvilised erinevas vanuses said omal jalal proovida mis tunne on balletisussidega liikuda


Rene Soom autogramme jagamas


Pavlo Balakin mulle autogrammi kirjutamas





0 kommentaari:

Postita kommentaar