26/10/2013

Väike teatriülevaade

Mõtlesin, et pole kaua enam ühestki teatrikogemusest kirjutanud. Lihtsalt pole teatrisse jõudnud, sest viimasel ajal mängitakse väga vähe selliseid etendusi, mis mind huvitaksid, kuid homme parandan oma vea. Nimelt on mul homseks piletid Vanemuise etendusele "Hea põhjatuule vastu" ja teisipäeval lähen samuti Vanemuisesse vaatama "Tappa laulurästast".
Seniks mõtlesin anda väikese ülevaate etendustest, mida olen senini vaatamas käinud. Kuna etendusi on üksjagu ja mitme aasta jagu, siis kõigi kohta ei hakka pikka juttu kirjutama. Ausalt öeldes ei mäletagi paljude teatritükkide kohta, mida ma kunagi arvasin. Aga selle kas meeldis või mitte märgin ikka ära ja kui etendust praegugi mängitakse, siis sellest annan ka teada. Selleks, et teil lihtsam oleks orienteeruda, teen need etendused punaseks, mis hetkel teatrite mängukavas on. Päris kronoloogilises järjestuses ei saa, kuna teatripileteid täpse kuupäevaga pole hetkel käepärast, praegu on kasutada ainult kavad.
Nimekiri ise on järgmine:
  1. Mika Myllyaho "HARMOONIA" Vanemuises Ei meeldinud.
  2. Franz Kafka "LOSS"  Vanemuises Kohati oli raske jälgida, kuid muidu hea.
  3. Sofi Oksanen "PUHASTUS" Vanemuises Raamat oli parem, kui etendus, kuid ka etendus oli hea.
  4. Robin Hawdon "SVIIT" Vanemuises Ei meeldinud. Liiga etteaimatav komöödia.
  5. Urmas Lennuk "REMONDIMEES" Vanemuises (hetkel mängukavas) Väga meeldis.
  6. Polly Teale "MINU OMA" Ugala külalisetendus Vanemuises Polnud midagi väga erilist, kuid kohutav ka polnud.
  7. Kauksi Ülle "PEKO" Vanemuise suvelavastus Värskas Meeldis, sest oli teistsugune ja andis jubehästi kogu seto kultuuri edasi.
  8. E.E.Schmitt "OSCAR JA ROOSAMAMMA: KIRJAD JUMALALE" Rakvere teatri külalisetendus Vanemuises (hetkel mängukavas) SUPERLUX, soovitan kõigile.
  9. Fr.Echrenbusch "TÄISMÄNG" Rakvere teatri külalisetendus Vanemuises Väga hea etendus 5+.
  10. Mika Myllyaho "KAOS" Vanemuises Ei meeldinud
  11. Mika Myllyaho "PAANIKA" Vanemuises (hetkel mängukavas) Ei meeldinud
  12. Peter Shaffer "GORGO KINGITUS" Vanemuises Väga hea oli. Käisin lausa kaks korda vaatamas.
  13. Edward Taylor "JÄINE MÕRV" Vanemuises Mõnus thriller oli, meeldis.
  14. Emily Jane Bronte "VIHURIMÄE" Vanemuise suvelavastus Alatskivi lossis Väga hea, kui oleks etendust rohkem mängitud, oleks veel vaadanud.
  15. Franz Lehar "LÕBUS LESK" Vanemuises Pole kunagi eriline ooperi ja opereti sõber olnud, aga see oli suurepärane.
  16. Jazzlavastus "MOONLIGHT EXPRESS" Vanemuises Väga nauditav kontsert.
  17. muusikal "MARY POPPINS" Vanemuises (hetkel mängukavas) Pole paha, aga trikke oleks rohkem tahtnud.
  18. A.H. Tammsaare "PÕRGUPÕHJA UUS VANAPAGAN" Emajõe Suveteatris Tore elamus. Esireast oli väga hea nautida ja liivaga pidevalt näkku saada. Jääb kauaks meelde.
  19. Liis Aedma "KÜLM LUGU" Monoteater (hetkel mängukavas) Lootsin tutvustuse põhjal midagi enamat. Üldiselt minule ei meeldinud.
  20. Gomes ja Galan "MEESTE KODU" Ugala külalisetendus Vanemuises (hetkel mängukavas) Naersin ikka nii, et kõht kõveras. Väga hea oli.
  21. Bengt Ahlfors "TEATRIKOMÖÖDIA" Endla teatri külalisetendus Vanemuises  Järjekordne "klassikaline komöödia" ja seepärast eriti ei meeldinud
  22. Dan Gordon "VIHMAMEES" Vanemuises (viimast korda mängukavas 2.11.2013) Näitlejad olid lihtsalt fantastilised. Suurepärane.
  23. Ronald Harwood "KONTSERT DIKTAATORILE" Vanemuises Minu lemmikud Tommingas ja Lumiste mängisid. Superhea, mina igatahes käisin seda lausa kaks korda nautimas.
  24. Eric Emmanuel Schmitt "VABAMÕTLEJA" Vanemuises Ega midagi suurt peale palja Veikko Tääri ei mäleta, aga järelikult polnud väärt etendus.
  25. Ivan Gontšarov "OBLOMOV" Vanemuises (hetkel mängukavas) Ei istunud, jättis harrastusteatri mulje.
  26. Gerald Sibleyras "PAPLID TUULES" Vanemuises (hetkel mängukavas) Järjekordne Superhea etendus. Planeerin veel ühe korra vaatama minna. Seekord esiritta.
  27. Sam Shepard "MAETUD LAPS" Vanemuises Olen kuulnud arvamusi, et väga õõvastav etendus, kuid mulle meeldis. kindlasti läheb minu teatri Top 10-sse. Ega ma muidu poleks seda kaks korda vaadanud.
  28. John Patrick "AUGUSTIKUU TEEMAJA" MTÜ Kell 10 Seda võiks vist iga kell tsiteerida. Samuti sain kaks korda vaatamas käia, sest lihtsalt liiga hea oli, eriti suvelavastuse kohta.
  29. David Sonnenblucki ballett "CASANOVA" Vanemuises (hetkel mängukavas) Poleks uskunud, et ballett suudab mind niimoodi kaasa haarata.
  30. Pjotr Tshaikovski ballett "PÄHKLIPUREJA" Vanemuises (hetkel mängukavas) Väga hea jõulumeeleolu looja.
  31. Rob Becker "ÜRGMEES" Monoteater Vot see on etendus, mille ajal ma vist olin koguaeg kõht kõveras. Aga siis ma ei teadnud teatrist ka nii palju.
  32. Bjarni Haukur Thorsson "ISA" Monoteater Mulle ei meeldinud kohe absoluutselt. Liiga üle promotud.
  33. Jerry Brock "VIIULDAJA KATUSEL" Vanemuises Esimene muusikal, mida ma nägin. Tol ajal ei teadnud ma näitlejatest midagi, aga ma mäletan, et väga meeldis.
  34. Tim Firth "KALENDRITÜDRUKUD" Vanemuises (hetkel mängukavas) Tõeline pettumus. Film oli nii hea ja etendusest lootsin ka, et minu jaoks Vanemuise naiskahurivägi kokku aetud ja lisaks mujalt veel häid näitlejaid. Tulemus oli väga kesine. Vähemalt oli kavaks ilus kalender.

Lisaks olen väga palju erinevaid komöödiaetendusi vaadanud. Pea kõik suuremad suvetuurid on mul nähtud. Etendused on sisu poolest kõik samad ja seega ei tule kõikide nimed meelde, aga sinna kuuluvad sellised teatritükid nagu:
  1. Ray Cooney "Ei või olla" ja "Ei või olla 2"
  2. Neil Simon "KLATSH"
  3. Bengt Ahlfors "Viimane sigar"
  4. Pierre Chesnot "Kes aevastas?"
  5. Lauri Vahtre "Muna EÜE ehk viimane kava"
  6. Lav Ago-Endrik kerge "Elu parim puhkus"
Ma arvan, et tegelikult on etendusi, mida ma näinud olen veelgi rohkem, aga mul lihtsalt pole paljude etenduste kohta ei pileteid ega kavasid alles. Need komöödiateatrite etendused, mis alumises nimekirjas on, kuuluvad nii viimase 10 aasta sisse. Suurem hulk jääb ikka sinna kaugemasse ossa. Ülemine nimekiri on valdavalt viimase 3-4 aasta nimekiri, mõnede üksikute eranditega (Viiuldaja katusel, Ürgmees ja Vabamõtleja).

Ilusaid teatrielamusi teile!

0 kommentaari:

Postita kommentaar