06/04/2024

Kaire kreisi kabaree

 5.aprillil 2024 Põlva Kultuuri- ja Huvikeskuses

Foto: Showstoppers Facebooki lehekülg

Kaire Vilgatsit teavad vist Eestis kõik, nii ka mina. Peamiselt läbi teleekraani, kuid korra olen teda siiski ka Vanemuise teatrilaval näinud muusikalis “Mamma Mia”. Ega ma end eriliseks Vilgatsi fänniks ei pea. Küll aga meeldib mulle kabaree, peamiselt siiski selle lõbusa õhustiku, uhkete kostüümide ja kankaani pärast ja just see saigi otsustavaks. Vahetult enne teatrisse minekut kuulsin, et tegelikult “Kaire kreisi kabaree” polegi kabaree, vaid kontsertkava kus esitatakse erinevaid lugusid. See oli väikene pettumus. Õnneks kadus see pettumusenoot kohe, kui Vilgats lavale tuli ja möll läks kogu täiega käima.

Möll läks ikka nii kõvasti käima, et raske oli toolil püsida, sest oleks tahtnud kaasa laulda ning tantsida. Aga kuna ma viisi ei pea ja saalis oli väga palju inimesi, siis ma kõvasti ja valesti kaasa laulmisest loobusin, et mingigi väärikus säilitada. Küll aga sai pead ja jalgu muusika taktis liigutada ning plaksutada, sest kõik teised püsisid ka oma toolidel ja oleks imelik olnud kui ma üksi oleksin tantsima hakanud. Kui keegi nüüd küsib, et mis laulud need nii kaasahaaravad olid, siis pean tunnistama, et ma isegi enam ei mäleta. Sest kahjuks hakkas peale esimest kolme numbrit minu jaoks õhtu vaikselt alla käima ja ülejäänud aja ma lihtsalt ootasin ja lootsin, et asi jälle vaikselt paremuse poole liikuma hakkaks ning see tühistas juba vaikselt esimese positiivse emotsiooni.

Esimesed kaks laulu olid eestikeelsed ja pigem kuulusid sinna 60+ inimeste repertuaari (mis mulle väga meeldib, sest ma olen suuresti selle muusikaga üles kasvanud ja minu sees on ka väike vana inimene peidus) ja olid head kaasa laulmise laulud. Edasi tuli ingliskeelne ABBA laulude poppurrii ja see oli minu jaoks ka veel hitt, sest ma olen ABBA  muusika põhjal valminud muusikalide suur fänn ja seetõttu tean peaaegu kõiki laule peast. Aga siis läkski kava edasi ingliskeelsete lauludega ja kohati ei saanud ma sõnadest aru ja tänapäevaste popplugude esitamine ei läinud minu peas kokku selle ideega kabareest, mis mul tekkinud oli. Lisaks häiris mind väga tugev valgusshow, kus tuled mulle kogu aeg otse silma paistsid. Ma vist pole tõesti enam esimeses nooruses, et sellised asjad häirivad. Kahjuks jäi mul valgusshow tõttu suur osa lavastusest nägemata, sest ma pidin silmad kinni panema, et valu vähendada, sest pidevalt silma paistev ere valgus tegi silmadele haiget ja pani pea valutama. Ja kui ma juba vinguma hakkasin, siis vingun ühe korraga selle ka ära, et muusika oli liiga kõva. Jah, ma olen vist ikka liiga vana selliste ürituste jaoks. Igatahes lahkusin ma õhtul saalist totaalse peavaluga. Tean, et päris mitmed inimesed läksid samal põhjusel vaheajal ära, kuna tundsid, et see tugev muusika ja liiga eredalt vilkuv valgus lämmatab neid ja nad ei saa saalis hingata.

Iseenesest on mul kahju, et minu jaoks muusika ja valgus nii suurteks häirivateks teguriteks osutusid, sest tantsushow oli uhke ja seda oleks nautida tahtnud. Kostüümide üheks autoriks on Gerly Tinn, kes on sel hooajal ka mitmed Maskis laulja saate kostüümidest teinud. Ega need praegused kostüümid ei jäänud väga palju saate kostüümidele alla. Ja neid kostüüme oli palju, sest praktiliselt iga laulu ajaks olid tantsijatel uued kostüümid seljas. Kostüüme vahetasid muidugi lisaks tantsijatele ka lauljad. Selleks, et oleks aega kostüüme vahetada, rääkis Vilgats stand-up stiilis lugusid enda elust. Ühelt poolt au ja kiitus, et ta avalikult enda haigusest ja lahutusest jms rääkis, kuid teisalt oleksin mina siiski tahtnud teda rohkem laulmas kuulda. See naljade rääkimine tundus kuidagi pingutatud ja kuigi publik plaksutas, siis minu meelest polnud seal midagi humoorikat. Üldiselt tundus mulle, et suurema osa laulmisest tegid noored solistid Kaia-Liisa Kesler ja Sten-Erik Liiv. Kusjuures mõlemad esinevad Showstoppersi koosseisus ka erinevatel kruiisidel ja vahel oligi raske aru saada kas nad on lauljad või tantsijad, sest nad tegid mõlemat ühte moodi hästi. Väga mitme loo puhul tuli Vilgats laval alles loo lõpus, et koos teistega mõned jalatõsted teha ja siis publikuga rääkida, et tantsijad ja noored lauljad saaksid riideid vahetada. Au ja kiitus Vilgatsile, et ta suudab selliseid jalatõsteid teha ja niimoodi laval tantsu vihtuda, aga ikkagi oleks ta võinud rohkem ise laulda.

Siiski puges mulle põue tunne, et Kaire Vilgats on anult nimi plakatil, mille eesmärgiks on saal rahvast täis tuua ja samas rohkem saavad lavaaega ikkagi nooremad. See tundus minu jaoks natukene publiku petmisena. Kohati tundus mulle, et kõik laulud olid tegelikult üks suur pettus ja need tulid kõik lindilt. Päris mitmes kohas oli kuulda laulmas palju rohkem hääli, kui tegelikult laval lauljaid oli, mis lasi aimata et tegelikult tuleb laul lindilt. Jah, on võimalus et need samad lauljad olid eelnevalt laulud linti laulnud ja seda sama linti mängiti nüüd taustaks, kuid mind see veidi häiris, sest tekitas ikkagi tunde, et kõike ei laulda otse. Ja selliste showde puhul eeldan ma ikka, et lauldakse otse. Kuna ma olin valguse tõttu palju aega kinniste silmadega, siis oli mul parem kuulata ja sellised asjad jäid rohkem kõrva riivama.

Kui ma juba uhkeid kostüüme mainisin, siis üks etteaste oli nn aastapäeva paraad, kus tantsijad kandsid erinevaid Eestile iseloomulikke sümboleid peakatetena. Näiteks verivorst, Pikk Hermann, viin, must leib jne. Mis minu jaoks selle etteaste juures arusaamatuks jäi, oli see et kõik tegelased olid tuntud poliitikud, nt Kaja Kallas kandis verivorsti peakatet. Minu jaoks polnud nendel peakatetel mingit seost nende poliitikutega, kes välja hõigati. Ja ega seal peale selle, et teadustati, et saabub see ja see poliitik, väga midagi muud ei toimunudki. Seega jäi minu jaoks see poliitikute kaasamine arusaamatuks ja mõjus veidi kummastavalt. Oleks seal siis mingi lugugi juures olnud miks need poliitikud järsku mängu toodi. Või oleks kasvõi mingi paroodia olnud. Kleiti kandev tütarlaps kannab peas õllekannu ja teda tutvustatakse kui Jüri Ratast (võin poliitiku nime ja peakatte osas eksida, aga põhimõttet vast saate aru). Minu jaoks polnud see ei naljakas ega kuidagi loogiline, sest mingit seost ma luua ei suutnud.

Ma pole varem ühtegi Showstoppersi etteastet näinud, kuid kokkuvõttes tundus mulle justkui oleksid nad võtnud mõned enda kruiisi show etteasted, lisanud sinna mõned numbrid koos Kaire Vilgatsiga ning seda nüüd siis käiaksegi uue tuuri pähe rahvale näitamas. Iseenesest pole selles midagi halba, sest palju see rahvas kruiisil ikka käia jõuab ja show on äge. Mulle lihtsalt tundub, et kui rahvas ostab kalli pileti ja läheb Kaire Vilgatsit vaatama, siis selle raha ja ootuse eest (sest plakat ju lubab Kaire kreisit kabareed), näevad nad laval liiga vähe Vilgatsit. Igatahes valgus, heli ja kostüümid on igati kreisid ja selles osas plakat kindlasti ei valeta. Minu jaoks jäid sel korral heli ja valgus lausa nii kreisiks, et see varjutas kogu ülejäänud show.

 

Lavastaja koreograaf: Kristin Murula

Kostüümikunstnikud: Grete Laus-Evestus ja Gerly Tinn

Laval: Kaire Vilgats, Kaia-Liisa Kesler, Sten-Erik Liiv ja Shostoppersi tantsijad.

 

Piletilevi link üritusele

0 kommentaari:

Postita kommentaar