16. mai 2024 Ugala teatri suures saalis
Foto: Heigo TederVeidi rohkem
kui kaks aastat tagasi vaatasin Põlvas Rakvere Teatri külalisetendust “Oi,
Johnny”“Oi,Johnny”, mis räägib Londoni taksojuhist John Smithist (Margus Grosnõi), kellel
on samal ajal linna erinevates osades kaks naist ning kelle vahet ta oma
üürilise abiga pendeldab. Ma teadsin, et tegelikult on sellele loole olemas ka
nö järg, kus John on mõlema naisega lapsed saanud ja elab rõõmsalt pereelu.
Õnneks mängib Ugala seda sama nö järjelavastust pealkirja all “Võrku püütud” ja
nii on kõigil huvilistel kogu lugu võimalik ära vaadata. Tegelikult käis Ugala
sama lavastusega ka Põlvas külalisetendust andmas, kuid siis olin ma Põlvast
eemal ja siiani olen muudkui plaaninud, et vaatan selle teise osa ka ära, aga
kuidagi ei jõudnud sinna Ugalasse. Nüüd lõpuks siis jõudsin teatrisse ka.
Kahjuks käisin küll kevadhooaja viimast lavastust vaatamas, kuid sügisel peaks
lavastus mängukavas olemas olema, kui keegi veel tunneb et tahaks vaatama minna.
Nagu mainitud,
siis seekordses loos toimub tegevus 18 aastat hiljem ja John (Margus Tabor) on
vahepeal saanud abikaasa Maryga (Jaana Kena) tütre Vicky (Margaret Sarv) ning
teise abikaasa Barbaraga (Triinu Meriste) poja Gavini (Oskar Punga). Nagu
kiuste leiavad Vicky ja Gavin teineteist internetist ja hakkavad omavahel
sõbrustama, sest nende jaoks on meeldiv üllatus, et nende mõlema isa nimi on
John Smith ja ta on Londoni taksojuht. Kui Gavin ja Vicky tahavad lõpuks
päriselus kohtuda, on nende emad sellega nõus kuid käsivad isalt samuti luba
küsida. Muidugi pole John selle kohtumisega nõus, sest ta ei taha et tema
lapsed kohtuksid ja armuksid. Sealt lähebki kogu segadus lahti, sest Johnil
tuleb kohtumine iga hinna eest ära hoida. Muidugi ei saa ta sellega üksinda
hakkama ja appi tuleb tema ustav sõber ja üüriline Stanley Gardner (Rait
Õunapuu) ning lõpuks on segadusse mässitud ka Stanley isa (Andres Tabun).
Kuigi ma
Rakvere Teatri lavastuse kohta kirjutasin et see oli naljakas, aga mitte nii
naljakas kui kunagine Komöödiateatri lavastus Andrus Vaariku ja Egon Nuteriga
peaosades, siis tuleb nüüd tunnistada et Rakvere Teatri lavastus oli minu jaoks
tempokam ja naljakam kui Ugala lavastus. Tegelikult sai Ugala lavastuses ka
ikka naerda ja paaril korral purskus naer minust lausa iseenesest välja, kuid
kogu tegevus oleks minu hinnangul võinud veelgi tempokam olla. Või siis oleks
taustamuusika olema veel tempokam, et rütmi luua. Minu jaoks jäi mingist
energilisusest kogu lavastuse jooksul puudu. Ja selliste segaduse peale üles
ehitatud lavastuste puhul on energia ja kiirus minu meelest üliolulised
komponendid, et komödia hästi välja tuleks. Igatahes istusid minu kõrval
koolilapsed ja kui vaheajal olid nad väga jutukad ja kommenteerisid kõike, siis
etenduse ajal püsisid nad selles osas vagusi ja naersid kaasa. Järelikult
ikkagi nii palju oli lugu kaasahaarav.
Sattusin ühte
ajaleheartiklit lugema sellest ajast kui lavastus välja toodi ja juba siis
mainis Margus Tabor, et äkki ta on selliste trikkide jaoks liiga vana, mida tal
selles lavastuses teha tuleb. Nüüd on aastad veel edasi läinud ja ma ainult
oletan, et äkki tempo ongi seepärast veidi aeglasem, et Tabor ei ole enam
esimeses nooruses. Kuigi kohati tegi ta laval väga kiireid hüppeid, et varjata
end kas oma ühe abikaasa või lapse eest, kes olid ootamatult ilmunud sinna
korterisse kus nad kohe kindlasti poleks teda näha tohtinud. Need kohtumise
stseenid olid ka minu lemmikud, sest kohati käis vaiba sisse rullimine või
sukeldumisvarustuse ja suure talvejope selga panek väga kiiresti ja see oligi
põhiline mis naerma ajas. Lisaks ajas naerma see kuidas Stanley nii palju
valetama hakkas, et lõpuks polnud tal enam endal ka meeles mida ta kokku
valetanud oli ja kes tema jutu järgi siis kes oli. Ühesõnaga klassikaline
komöödia, kus nali toimub suure segaduse tekkimise pärast.
Iseenesest on
tegu hea lavastusega, mida minna siis vaatama kui harva teatrisse sattuda ja
tahaks midagi meelelahutuslikku vaadata. Kaasa mõtlema ei pea ja aeg läheb
võrdlemisi kiiresti ning midagi masendavat justkui ei juhtu ka. Lavakujundus on
ka täitsa olemas ja kujutab paralleelselt kahte korterit, kus on palju uksi,
mille taha saab vajadusel inimesi luku taha panna. On see sage ustest
sisse-välja käimine ning uste taha peitu pugemine ju samuti tüüpiline komöödia
element.
Iseenesest
oleks huvitav näha, kuidas nt Rakvere Teater nüüd enda näitlejatega seda teist
osa teeks ja kas see teine osa oleks siis neil sama tempokas kui esimene osa.
Või siis ongi teine osa juba autori poolt rahulikumaks kirjutatud ja see polnud
üldse Ugala süü, et nende lavastus veidi aeglasem oli. Mulle tundus, et Rakvere
Teatri lavastuses olid naised ka bravuurikamad kui Ugala lavastuses ja seetõttu
olekski huvitav näha, kas nad ka 18 aastat hiljem ikka sama bravuurikad on.
Kohati oli Ugala lavastuses algust päris igav vaadata, sest kõik kippus venima
ja mul oli tunne nagu ma oleksin sattunud mingisugust koduperenaiste saadet
vaatama. Aga neile, kes on Rakvere Teatri lavastust „Oi, Johhny“ näinud,
soovitan ikkagi teise osa ka ära vaadata, sest „Võrku püütud“ lõpus saavad
mõned sündmused väga ootamatu punkti ja kohati puudutab see ka esimest osa, kui
John alles naistega suhtlemist alustas. Lõpp on ootamatu, seda ma luban.
Vähemalt mul oli juba meelest läinud, et hoopis sellise püandiga lugu lõpeb.
Autor:
Ray Cooney
Tõlkijad:
Pirjo ja Tanel Jonas
Lavastaja:
Tanel Jonas
Kunstnik:
Kristjan Suits
Muusikaline
kujundus: Peeter Konovalov
Valguskunstnik:
Mari-Riin Paavo
Osades:
Margus Tabor – John
Smith
Rait Õunapuu – Stanley
Gardner
Margaret Sarv –
Vicky Smith
Oskar Punga – Gavin
Smith
Jaana Kena – Mary
Smith
Triinu Meriste
– Barbara Smith
Andres Tabun – Stanley
isa
Rohkem infot
lavastuse kohta saab Ugala koduleheküljeltkoduleheküljelt.
0 kommentaari:
Postita kommentaar